Pozycjonowanie czyli w oczekiwaniu na efekty

img-31Proces pozycjonowania i optymalizacji strony internetowej wymaga inwestycji na wielu poziomach. Optymalizacja witryny jest jednym z elementów pozycjonowania, który należy mieć na uwadze w każdej fazie procesu projektowania strony internetowej. Nie obędzie się bez zatrudnienia specjalistów i ekspertów w tej dziedzinie, co musi wiązać się z poniesieniem pewnych określonych wydatków finansowych. Należy liczyć się z tym, że nawet takie działania nie przyniosą natychmiastowego wzrostu zainteresowania Twoją witryną i Twoją ofertą - na wszystko jest potrzebny czas. Wymaga to od Ciebie cierpliwości i jeszcze raz cierpliwości, tylko to zapewni sukces w dłuższej perspektywie.

Dobór odpowiednich słów kluczowych

Najlepsza i dokładna optymalizacja strony WWW dla wyszukiwarki nie ma wpływu na częstotliwość, czas oraz zakres analizy przez jej roboty. Samo odnalezienie naszej strony przez roboty nie powinno być celem samym w sobie. Cel jaki powinien nam przyświecać to nie tylko odnalezienia naszej witryny w wynikach wyszukiwania, ale przede wszystkim jej wysoka pozycja dla wybranych słów i fraz kluczowych. Strona może pojawiać się na dalekich pozycjach przez niskie oceny nadawane przez algorytmy wyszukujące. Takie zjawisko będzie występować jedynie do czasu dobrania i dostosowania słów kluczowych do preferencji użytkowników.

Łącza - odpowiednia strategia działania

Oczywiście nikt z nas nie ma wpływu na to, co inni umieszczają na swoich stronach internetowych. W związku z tym, na tym etapie należy liczyć się z pewnymi kosztami finansowymi. Nasza strategia powinna być nastawiona na to, by zdobyć jak najwięcej odnośników do naszej witryny ale ze stron powiązanych tematycznie z naszą ofertą. Nawiązując do cierpliwości - działanie te nie są do zrobienia w jeden dzień czy jedną noc. Łącza kierujące na naszą stronę WWW powinny cechować się jakością, a nie tylko ilością.

Reklama czasem kosztuje

Wyszukiwarka Google nie oferuje płatnego umieszczenia danej witryny w swoich zasobach. Natomiast Yahoo! jako jedyna spośród liczących się wyszukiwarek na świecie, oferuje wpis do swojego katalogu tylko po uiszczeniu opłaty. Jednak mimo opłacenia składki rocznej nie możemy mieć pewności że strona zostanie zaakceptowana - ma to związek z regulaminem wewnętrznym.

Co w przypadku kiedy nasza oferta musi trafić do odbiorcy w danym przedziale czasowym? Zwłaszcza jeśli chodzi o promocje czy wyprzedaże sezonowe? Google oferuje wykupienie reklamy dla konkretnego słowa czy wyrażenia kluczowego.

Pozycjonowanie wymaga długodystansowej strategii działania. Dochodzi do tego konsekwentne zaangażowanie zmierzające do osiągnięcia korzyści. Bywają też takie sytuacje, że pozycjonowana strona pojawia się w wynikach wyszukiwania w ciągu kilkudziesięciu godzin od jej udostępnienia dla wszystkich. Często jest to wynik szczęścia - z drugiej strony to świetny wynik. W tym miejscu należy jasno powiedzieć że optymalizacja strony nie została zakończona.

Podsumowanie

Konieczne jest monitorowanie słów kluczowych których używają internauci do znalezienia naszej strony internetowej, aby na tej podstawie budować wartościową treść.

Drugim ważnym elementem pozycjonowania jest dbanie o łącza wychodzące oraz ciągłe zachęcanie innych do wskazywania naszej strony w ich treści.

Ostatnim, kończącym ten artykuł, elementem jest rozważenie wykupienia reklamy, by zwiększyć regularne wizyty na witrynie przez użytkowników oraz roboty.

Comments are closed.