Słowa kluczowe w pozycjonowaniu- Google Keyword Tool

Dobór odpowiednich słów kluczowych, za pomocą których nasi potencjalni klienci nas znajdą, zmusza do intensywnej pracy. Już na etapie zakładania firmy definiujemy pewne dziedziny i obszary, w których będziemy chcieć działać. Zatem słowa i wyrażenia opisujące nasza firmę i ofertę powinny być ściśle określone i powiązane z profilem działalności. Dobrym początkiem dla przeprowadzenia badania nad doborem słów powinna być burza mózgów w gronie znajomych, przyjaciół, rodziny.

Firma Google stworzyła specjalne oprogramowanie działające online, specjalnie dla przeprowadzania kampanii reklamowych, dzięki płatnym reklamom wyszukiwarki Google. Wystarczy znaleźć w wyszukiwarce następujące narzędzie: Google Keyword Tool. Może ono służyć pomocą w procesie optymalizacji strony internetowej. Poniżej prezentujemy narzędzie Google w celu sprawdzenia jak wielu użytkowników wpisuje frazę: "restauracja Katowice" w wyszukiwarce. Google informuje, że było 1600 wyszukiwań tej frazy.

11

Ponadto od razu otrzymujemy propozycję użycia pokrewnych zapytań:

12

Google informuje nas o potencjalnej konkurencji oraz kosztach związanych z pozycjonowaniem dla użytych słów.

Celem działań marketingowych nie powinno być poprawienie pozycji dla szerokich grup frazowych, ale przyciągnięcie i zatrzymanie osób odwiedzających, które zainteresowane są konkretną ofertą. Oznacza to, że fraza w stylu "Restauracja Katowice Ligota", może służyć do znalezienia strony Restauracji zlokalizowanej w Katowicach w dzielnicy Ligota. Kolejnym przykładem może być fraza "Sprzedaż samochodów Poznań". Raczej nie wiele osób z okolic południa Polski pokusi się o wyszukiwanie ww. frazy. Zdecydowanie osoby z okolic Poznania będą zainteresowane tematem.

Powyższe przykłady dobitnie pokazują jak bardzo ważną rzeczą jest odpowiedni dobór słów kluczowych dla strony, którą pozycjonujemy. Łatwiej jest pozycjonować stronę dla jednej, bądź  dwóch fraz, niż dla pięciu i więcej. Lepszym wyjściem dla szerokiej oferty jest podzielenie jej na kilka mniejszych ofert i optymalizacja kilku stron pod wybrane słowa kluczowe.

Comments are closed.